עיסוי שוודי

עיסוי שוודי הוא סוג עיסוי אשר בו המטפל – או במילים אחרות, המעסה – משתמש בתנועות שונות על מנת לעסות את שרירי גופו של האדם אשר מקבל את טיפול העיסוי. למעשה, למרות שעל פי רוב, אנשים רבים נוטים לחשוב כי עיסוי – ואין זה משנה כל עיקר אם מדובר במשהו כמו עיסוי לגבר בגלל צוואר תפוס או עיסוי משולב מכל סיבה אחרת – נעשה בעיקר באמצעות כפות הידיים והאצבעות או לכל היותר באמצעות הידיים עצמן.

אך האמת לאמיתה היא שהאדם אשר מטפל באמצעות עיסוי שבדי אינו משתמש רק בידיים או בכפות הידיים שלו, הוא עשוי להשתמש גם בזרועותיו, באמות ידיו ולפעמים אפילו במרפקים על מנת להפעיל לחצים – במידות מתונות ובמידות חזקות יותר – על שריריו השונים של המטופל: בדרך כלל על השרירים שנמצאים באזורי הזרועות, הרגליים והגב. בנוסף על כך, על פי עיסוי שוודי קלאסי, המטפל יעסה בעיקר את הראש, הצוואר, אזור החזה העליון, זרועות, רגליים, ירכיים וגב. יחד עם זאת, מטפלים בשיטת מסאז שוודי שדוגלים בשיטה של עיסוי משולב, עשויים להציע גם עיסוי בטן כמו גם עיסויים נוספים מסוגים שונים.

עיסוי שוודי – מה פירוש השם?

חוקרים מצאו כי מקורו של התיעוד הראשון לעיסוי בשנת 2,700 לפני הספירה, והוא נמצא בתרבות הסינית. התיעוד הקדום ביותר לתיאור מפורט של מסאג' מקורו בשנת 300 לפני הספירה והוא מתאר תנועות עיסוי לגבר אשר דומות לתנועות העיסוי אשר מקובלות היום. אולם מסג שוודי – השם הכולל לעיסויים כמו עיסוי שוודי הוליסטי, עיסוי שוודי משולב ועיסוי שוודי קלאסי – הוא העיסוי כפי שכולם מכירים היום, ושמו מגיע מהאדם אשר פיתח לראשונה את הגרסה המודרנית של התנועות, אדם מוודה בשם פר הנריק לינג. לאחר שהוא שכלל את שיטתו של עיסוי שוודי, הוא הקים את המכון הראשון לחקר ולימוד עיסוי שוודי, אשר נוסד בשטוקהולם בשנת 1813.