דורבן בעקב

איך מזהים את בעיית הדורבן בעקב?

דורבן בעקב זוהי בעיה נפוצה מאוד. הדורבן הוא בעצם בליטה קלה בעקב שיכולה לגרום לכאבים עזים בזמן הליכה ואפילו במהלך השינה. הדורבן בעקב הינה בעיה שנראית לעין ועל ידי איבחון בליטה קטנה בעקב כף הרגל ניתן לזהות את הבעיה. לעיתים הכאבים חזקים עד כדי כך שלא ניתן לדרוך על כף הרגל ולעיתים הכאבים הולכים ומתחזקים אט אט. לרוב הדורבן בעקב מופיע רק ברגל אחת עקב חוסר איזון בעומס המשקל בגוף.

איך נגרמת תופעת הדורבן בעקב?

תופעה נפוצה זו יכולה להיווצר מכמה גורמים שלכולם יש טיפול יעיל, חדשני ובעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד במרפאת אלטרנטיבה. לרוב ניתן לראות זאת אצל אצנים או ספורטאים שנמצאים הרבה על הרגליים ועושים שימוש אינטנסיבי בדריכה על העקב, או על ידי שימוש בנעליים חדשות או נעליים בעלות סוליה דקה שאינה יוצרת הפרדה מספקת בין הסוליה לעקב הרגל, חולי סוכרת ואנשים מבוגרים מעל גיל 45 עקב התעבות העור ושחיקת האיברים בגוף כסימן גיל מובהק, אצל אנשים ונשים בעיקר שסובלים ממסת משקל עודף שיוצרת לחץ על הגב, לאחריו הברכיים והאחרון בשרשרת עקבי הרגליים והסיבה האחרונה היא הפלטפוס שאינו מסייע בבלימת הזעזועים ויכול ליצור את התופעתה של דורבן ברגל.

אז מה בעצם מרפאת אלטרנטיבה מציעה לטיפול בעיה שכזאת?

מרפאת אלטרנטיבה מציעה טיפולים חדשניים עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד. כל טיפול מותאם לדרגת הקושי לאחר זיהוי תופעת הדורבן בעקב וגם בהתאם למצבו הפיסיולוגי של המטופל. הטיפול יכול להיות משולב בסדרת טיפולים מסוגים שונים או טיפול יחידני יעיל ומהיר:

  • טיפול בגלי הלם- הינו הטיפול החדשני והמיוחד ביותר של מרפאת אלטרנטיבה. במצבים בהם תופעת הדורבן בעקב החמירה וגרמה לדלקת, על ידי פולסים של גלים אל העקב מתפרק הגודש הכואב שמצוי בעקב וממגר את התופעה.
  • התאמת הנעלה טיפולית נכונה למטופל בהתאם לחומרת המצב. הכנסת  מדרסים אורטופדיים או נעל פיסיולגית טיפולית ששימוש יומיומי בהם יכול להעלים את הדורבן בעקב.
  • טיפול נטורפתי כמו דיקור סיני או דיקור יפני מטפל בצורה אינטנסיבית ונקודתית בשיטת מאסטר טונג.
  • טיפול בלייזר להסרת דלקות בעקב הרגל.
  • מתיחות ועיסויים בכף הרגל לסיוע הזרמת הדם והורדת הלחץ מהמדרסים.