עיסוי לומי לומי

עיסוי לומי לומי היא שיטת עיסוי אשר פותחה במהלך אלפיים השנים האחרונות, והיא מהווה חלק בלתי נפרד ממסורת הריפוי של תושבי הוואי. בזמנים עברו, המומחים לרפואה מבין תושבי הכפרים בהוואי – אנשים אשר זכו לתואר "קהונה" – טיפלו בחברי הקהילות שלהם באמצעות השיטה של עיסוי לומי לומי, על מנת לסייע לקהילה שלהם להתמודד ביתר יעילות עם קשת רחבה ומגוונת של בעיות בריאותיות.

בנוסף על הצד הקליני של עיסוי לומי לומי, אשר כפי שצוין קודם לכן, התורה שלו פותחה ושוכללה במשך אלפיים שנים, המרכיבים העיקריים של שיטת עיסוי זו ממסורת הריפוי של הוואי הינם פשוטים למדי – לפחות על פני השטח או עבור אנשים שאינם בקיאים במסורת זו – והם למעשה כוללים תפילה, חמלה, אהבה וכמובן הבנה מעמיקה אודות ההיבטים הפיזיים והאנרגטיים של גוף האדם – כמו גם אהבה עמוקה וכנה כלפיו.

עיסוי לומי לומי – מהם מאפייניה של שיטת עיסוי זו?

הזקנים החכמים של שבטי הוואי מתארים את השיטה של עיסוי לומי לומי בתור "מגע אוהב, אשר מעמיק להגיע עד לעצמות, היכן ששוכנת הנשמה של האדם". לעומת שיטות אחרות של עיסוי – אשר מציעות יתרונות ייחודיים משל עצמן – שיטה זו עוסקת יותר בסוג המגע עצמו אשר מתבצע במהלך הטיפול, ולא במערך מסודר של תנועות עיסוי. העוסקים בשיטה של עיסוי לומי לומי פיתחו טכניקות מיוחדות אשר מיועדות לטיפול במצבים גופניים ונפשיים שונים. למעשה, המטפלים בשיטה זו קיבלו הכשרה מעמיקה אשר מאפשרת להם להעריך את התנאים הגופניים אשר מונעים מן האדם להגיע לשלמות ואיזון בריאותי ונפשי, והם מייעצים לו ומעניקים לו פתרונות אשר יסייעו לו להתאזן מבחינה גופנית ואנרגטית – לפיכך הטיפול על פי השיטה של עיסוי לומי לומי כוללת גם בסיס רוחני עמוק, אשר מעודד התפתחות רוחנית לצד שיפור גופני.

המטפלים בשיטה זו משתמשים בעיקר בכפות הידיים שלהם, בזרועות, במרפקים, בברכיים ובכפות הרגליים, תוך כדי ביצוע לחיצות עמוקות אך עדינות וקצביות, על מנת להניח לגוף להירגע. המטפלים בשיטה של עיסוי לומי לומי רואים בעצמם מקדמי בריאות, אשר מטרתם לעזור למטופליהם להעיר את כוחות הריפוי אשר טמונים בהם.