לימודי תזונה הוליסטית

לימודי תזונה טבעית הם תחום אשר בשנים האחרונות הולך ותופס יותר ויותר תאוצה במוסדות לימוד שונים ברחבי מדינת ישראל. תזונה הוליסטית היא נושא אשר כבר מזמן איננו מעסיק רק את שוחרי הבריאות הקיצוניים והקפדניים, מפני שבשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מאמצים את הגישה לפיה יש להקדיש את האנרגיה והזמן הנחוצים על מנת לפתח גישה בריאה ומאוזנת לתזונה אשר אנו צורכים.

לימודי תזונה טבעית מעניקים לאדם, אשר בוחר לנקוט גישה שפויה וצלולה יותר לנושא אשר לכאורה הינו פשוט אך למעשה הינו בעל השפעה מכרעת על הבריאות הגופנית והנפשית, את האפשרות להסתכל על מזון בצורה מעמיקה יותר. למעשה, לימודי תזונה טבעית – ואין זה משנה כל עיקר אם הדגש מושם על תזונה סינית או על כל תזונה הוליסטית מסוג אחר – מהווה מעין מפת דרכים אישית אשר כוללת הרבה יותר מאשר הפרטים הרגילים אשר בדרך כלל מטרידים את מנוחתם של אנשים בכל אשר נוגע לתחום המזון (למשל, מה לאכול במשך היום, ספירת קלוריות או האם הליכה או ריצה שורפות יותר קלוריות).

לימודי תזונה טבעית מעניקים לאדם את הזדמנות הפז לקחת בחשבון את האדם כולו – זאת אומרת, על סך כל חלקיו הנפשיים והגופניים – על מנת לעזור לו לפתח אורח חיים בריא, הוליסטי וטבעי עד כמה שהדבר מתאפשר לו במסגרת חיי היום יום שלו, תוך כדי עריכת השינויים המתאימים לשם השגת המטרה המבורכת הזאת. המטרה של לימודי תזונה טבעית היא בראש ובראשונה להזין את הגוף (לפני הזנת צרכים פסיכולוגיים כוזבים בהשראת פרסומות וכדומה), תוך כדי הניסיון התמידי לחזק את המערכת החיסונית ולהגביר את רמת האנרגיה אשר האדם חווה במהלך היום.

לימודי תזונה טבעית – מדוע חשוב לפתח הרגלים של תזונה הוליסטית?

תזונה הוליסטית, זאת אומרת, תזונה אשר הינה חלק מן החיבור הראשוני של האדם עם הטבע יהא תזונה אשר בה המזון מהווה ברכה מקודשת ואכילת המזון עצמה היא מעין טקס אשר בו משפחות (או שבטים מתכנסות סביב הארוחה על מנת להודות על השפע שלהם וליצור סביבה של אכילה משותפת.

אולם בחברה המודרנית אשר בה אנו חיים, אבד לנו הפן הטקסי של תזונה הוליסטית. מלבד מספר מסורות תזונה הוליסטית ברחבי העולם אשר שימרו את הפן הזה – כמו תזונה סינית, בין היתר – תושבי העולם המערבי ברובם אינם יודעים כיצד לגשת לאוכל, כיצד להתייחס אליו – ואפילו, עד כמה שהדבר עצוב, כיצד לאכול אותו.

לימודי תזונה טבעית יכולים לעזור לכם ליצור מחדש את החיבור ביניכם לבין דבר כה בסיסי לקיום אשר שכל כך קל לשכוח ממנו, המזון אשר הודות לו אנו חיים.