בתי ספר לרפואה משלימה

בתי ספר לרפואה משלימה מהווים במספר העשורים האחרונים חלק בלתי נפרד מנוף הלימודים האקדמיים ברחבי מדינת ישראל, עד כדי כך עד שברוב הערים – או לכל הפחות בערים הגדולות – אפשר למצוא מרכז לרפואה משלימה אשר בו תושבי המקום יכולים להגיע ולקבל טיפולים אלטרנטיביים – או טיפולים משלימים – מסוגים שונים, וברוב המקרים גם בית ספר לרפואה משלימה – אשר לפעמים גם עובד בשיתוף פעולה עם המרכז לרפואה משלימה – בהם ניתן ללמוד קשת רחבה ומגוונת של ענפים ותחומים אשר קשורים בדרך כזו או אחרת לתחום הטיפולים המשלימים.

בתי ספר לרפואה משלימה – כיצד לבחור ביה"ס?

בעת שניגשים למלאכת הבחירה של בית ספר לרפואה משלימה, יש להתחשב במגוון רחב של תחומים. יש את הגורמים המובנים מאליהם כגון מערכת שעות הלימוד, ימי הלימוד, צוות המורים, המקצועות שניתן ללמוד וכיוצא באלה. אולם יש אשר חושבים כי כאשר שוקלים את האפשרות להתחיל מסלול לימודי אצל אחד מיני בתי ספר לרפואה משלימה הרבים אשר קיימים במדינת ישראל, יש להתחשב דווקא בגורמים הפנימיים יותר, ולא באלה החיצוניים כדוגמת אלה שהוזכרו קודם לכן.

הכוונה היא שהדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון בעת שניגשים לבחירה של בית ספר לרפואה משלימה – יהיה זה המרכז לרפואה משלימה או כל ביה"ס אחר – הוא שיש לשים לב לאינטואיציה ולהרגשה שמקבלים בעת שחווים את ביה"ס עצמו. אולי בעיני רוב האנשים עצה זו תישמע תמוהה למדי, אולם אנשים אשר מעוניינים בלימודים מסוג זה הם בדרך כלל אנשים אשר מתחברים לרגשות הפנימיים שלהם ומאפשרים להם להדריך אותם – וזו ההמלצה שלנו גם בנושא זה.