לימודי רפואה סינית

רפואה סינית היא רפואה מיוחדת, ועולם הרפואה מתבסס על מאגר עתיק של ניסיון וידע אשר נבנו במשך למעלה מ5,000 שנה. במאגר הידע מגוון רחב של תיעודים של תופעות טבע, סקרים של מבנה היקום וגופו, וכמובן מחקרים מעמיקים על רוח האדם וגופו. כל אלו הצמיחו פילוסופיית חיים ייחודית, שהיא בעצם המקור לרפואה הסינית שכיום לומדים. הרפואה הסינית מתבססת על מגוון שיטות טיפול שונות כמו דיקור סיני, טיפולים בצמחי מרפא, שיאצו, תזונה נכונה ועוד מגוון טיפולים. הרפואה הסינית בעלת מגוון שיטות הטיפול נמצאה כעוצמה טיפולית, וכמו כן היא גם מונעת את הופעתן של תופעות בריאותיות ומחלות. אם תחום הרפואה הסינית מעניין אתכם, מומלץ לכם לשקול להירשם לקורס לימודי רפואה סינית.

תוכנית הלימודים

תקופת לימודי רפואה סינית דומה לרפואה הרגילה ונמשכת על פני 4 שנים של לימוד. במסגרת המסלול נלמדת הרפואה המשולבת הכוללת את הרפואה הקונבנציונלית והרפואה המשלימה, ובכך מאפשרות שניהן ביחד טיפול מקיף וכולל שיוביל לבריאות שלמה. הלימודים מתחלקים לחמישה תחומים עיקריים: הפילוסופיה הסינית, תורת האבחון הסינית, אנטומיה טופוגרפית של הגוף ודיקור וצמחי מרפא ותזונה. במסגרת הקורס יבקרו הלומדים בבתי מרקחת לצמחי מרפא סיניים שהם חלק עיקרי מעולם הרפואה הסינית. לימודי הרפואה הסינית שונים מכל תחום אחר שתכירו, והייחודיות שלה היא שיטות הטיפול המגוונות והמעניינות. עולם הרפואה הסינית סוחף רבים בכדי להבין מהיכן הכל התחיל וללמוד את כל השיטות שעוזרות למניעה של תופעות בריאותיות ומחלות שונות.

נושאי הלימוד

הנושאים הכלליים במסגרת לימודי רפואה סינית:

הפילוסופיה הסינית – נושא זה הוא הרקע שמאחורי כל הרפואה הסינית. על מנת להבין את הרפואה הסינית וכיצד היא עובדת, יש ללמוד את הרקע ממנו היא מגיעה, ואת תפיסת העולם העומדת מאחוריה.

תורת האבחון הסינית –  תחום זה עוסק בתפיסת הפיזיולוגיה הסינית ובהבדלים בינה לבין הרפואה המערבית. במסגרת התחום ילמדו סוגים שונים של בעיות גופניות, מהקלות כמו כאב ראש, ועד לכרוניות כגון מחלות כרוניות שונות.

אנטומיה טופוגרפית של הגוף ודיקור – לימודי הדיקור הסיני מתבססים על פי נקודות אנרגטיות בגוף. בין היתר הן כוללות את המרידיאנים ונקודות אקופרסורה. בחלק זה נלמדים מיקומם הפיזי של נקודות אלו וכיצד הן משפיעות על המערכות בגוף בדגש על מערכת העצבים.

צמחי מרפא ותזונה – בתחום האחרון, כחלק בלתי נפרד מהרפואה הסינית, נדרשת היכרות המעמיקה עם צמחי המרפא והתזונה הסינית. בחלק זה נלמדת התזונה הנכונה והמאוזנת שמשפיעה על בריאותו של האדם, וכמובן על צמחי המרפא השונים מעולם הרפואה הסינית

עולם הרפואה הסינית – סוחף ומעניין

אין ספק שתחום הרפואה הסינית הוא תחום סוחף ומעניין למי שמתעניין ברפואה. הרפואה הסינית מושכת כל כך הרבה, בעיקר בזכות הייחודיות הרבה שיש לה מהרפואה המערבית. אם אתם מוצאים עצמכם מתעניינים וקוראים על תחום הרפואה הסינית, מומלץ לכם לשקול קורס לימודי רפואה סינית.