שמן לבנדר

בכתבה זו נפרט על כמה מתכונותיו ושימושים שונים של שמן לבנדרמלבד היותו מתאים לעיסוי ארומתרפי ובעיות רפואיות שונות.

הלבנדר בשימוש יומיומי במבער בבית

שמני לבנדר מטהרים אווירה רעה, ריחות רעים, תחושות כבדות, כמו לאחר איזה ביקור לא מוצלח של אנשים שלא ממש חביבים עלינו, שנותרת אחריהם תחושה מעיקה לא ברורה. וגם ללא סיבה מיוחדת באופן יומיומי לאוירה רגועה.
שמן הלבנדר יודע לטהר את האווירה באופן מופלא, ולכן מטפלים נוהגים להחזיק דרך קבע בקליניקה למטרת עיסוי ארומתרפי ולשימוש עם מבער.  שמן הלבנדר, ונר קטן דולק מתחתיו זה כל מה שצריך אך כמובן לא לשכוח לשים קודם מים ורק אז לטפטף קצת שמן לבנדר במים. וזו הסיבה שגם הנרות שעשויים בשילוב עם שמן הלבנדר הם מבוקשים במיוחד.

טיהור אווירה עם שמן הלבנדר

הלבנדר מעולה לטיהור – ריחו מטהר כל תחושה כבדה, מקל על הנשימה, משרה תחושת רוגע ונעימות, ומהווה קבלת פנים נעימה במיוחד כאשר אנו עוסקים בחדרי טיפולים, או רוצים ליצור אווירה נינוחה, רגועה, ושתשאר גם נעימה לאחר לכת האורח או המטופל, שמן הלבנדר הוא חובה לכל מטפל בקליניקה, ורצוי תמיד לוודא שאיזה מבער יפיץ את ריחו ויטהר את האווירה בכל קליניקה או חדר הטיפולים, ואין כמותו לאחר יום עבודה שאנו מגיעים מותשים הביתה, כדי להחזיר אותנו לעצמנו, לתחושה שהכל בסדר ומאורעות היום שהיה חלפו, והכל טוב! ממקום כזה רגוע הכל יכול להתחיל להסתדר.

שמן לבנדר לשימושים רפואי

שמן לבנדר נגד הצטננות
השימושים הרפואיים של שמן הלבנדר מעולה בהקלה על הנשימה, פתיחת דרכי הנשימה, בהקלה על הצטננויות, ניתן ממש לשים מבער ליד מיטת החולה המצונן, או לתת להריח, ממש, לשים טיפה על האף. את שמן הלבנדר, ניתן לשים אותו ישירות על העור בניגוד לכל השמנים האחרים שאינם מומלצים לשימוש ישיר על העור ללא תוספת של שמן בסיס.

שמן לבנדר לטיפוח ושיקום העור
שמן לבנדר לא רק שניתן להניחו על העור ללא שמן בסיס, אין מתחרה לו בשיקום העור, מצלקות, החלמה מניתוחים, הוא מרפא דלקות בעור (או זיהומים). והוא בעל השפעה מיטיבה מאד על שיקום העור בכל מובן, (אנטי דלקתי ואנטי צלקתי). ולכן נהוג לשלבו בצורות רבות בתעשייה הקוסמטיקה והטיפוח, החל מקרם גוף ועד לסבון גוף או קרם קוסמטי, כאשר בזמן מריחתו מעבר להשפעה הישירה בחידוש ושיקום העור, הוא מרגיע בנשימה של ריחו, ואז שרירי הפנים נרגעים, ואז הפנים מתיישרים בלי מאמץ, וכל המתחים שגורמים
להחזיק את השרירים שלא לצורך, מתיישרים ונרגעים, ובאופן מופלא ובלתי מוסבר מיידית מרגישים טוב יותר, וגם יפים יותר בו זמנית.