קורס עיסוי רפואי, המדריך המלא

קורס עיסוי רפואי מעניק לתלמיד ידע בנושאים פיזיולוגיים ואנטומיים בגוף האדם, ומאפשר למטפל לזהות מכאובים,פציעות ובעיות בגוף המטופל. תורת העיסוי מאמינה כי כל איבר בגוף מחובר לאיבר אחר באמצעות מערכת של עצבים ומסלולי אנרגיה. לפיכך, לכל בעיה או מכאוב בגוף ישנו פיתרון, ושימוש בטכניקות עיסוי שונות עשויה לשפר את המצבו הבריאותי של המטופל, ולהקל על מכאוביו.

שיטת העיסוי משלבת בין החכמה הרפואית הנפוצה במזרח, לבין הרפואה המערבית. הכרת מערכת השלד והשרירים, והידע הרב באנטומיה של הגוף, המאפיין את הרפואה המערבית, משתלב יחד עם הידע של רפואת המזרח, ויחד הם יוצרים שיטת טיפל מדוייקת, המכונה עיסוי רפואי. מטרת טיפול העיסוי היא להקל על הכאבים, לשחרר שרירים תפוסים או מכווצים, להקנות לגוף יכולות תפקוד תקינות ולשפר את התחושה הכללית. במהלך העיסוי משתמש המטפל במגוון רחב של טכניקות ומטרתו של קורס עיסוי רפואי היא להקנות למטפל את הידע, הכלים ושלל הטכניקות לצורך העיסוי.    

מה לומדים בקורס עיסוי רפואי?

במהלך קורס עיסוי רפואי לומדים ומיישמים הסטודנטים טכניקות עיסוי שונות. הלימודים בקורס נחלקים לשני חלקים עיקריים: לימודים עיוניים ולימודים מעשיים. הלימודים העיוניים כוללים שיעורים כיתתיים ולמידה של חומר עיוני הכולל פזיולוגיה ואנטומיה של גוף האדם. אולם הדגש המרכזי בקורס עיסוי רפואי הוא על ההתנסות המעשית בשיטות הטיפול השונות, והתנסות בטכניקות העיסוי. בחלק מן הקורסים המצויים בשוק ישנה חובת התמחות כחלק מתנאי סיום הלימודים, כך הסטאג'ר עובד במקביל למעסים מנוסים, ולומד את העבודה בשטח.

תכני הלימוד הנלמדים בקורס עיסוי רפואי כוללים: טכניקות עיסוי שונות כמו: מסאג' תאילנדי, מסאג' סיני, מסאג' רקמות עמוקות, מסאג' שוודי ועוד, עמידה נכונה של המטפל על מנת למנוע עומס על הגוף בעת הטיפול, תכנים פיזיולוגיים, מסאג' על פי אזורי הגוף השונים (כף הרגל, פנים, ראש ועוד), שיטות מתיחה שונות, שחרור מפרקים תפוסים, שיטת טריגר לאיזון שרירים, עיסוי לנשים בהריון, טכניקות שונות בעיסוי ספורטאים, טיפול בפציעות שונות המאפיינות ספורטאים כמו דלקות נפוצות שונות ועוד.   

מה קורה בסיום הלימודים?

משך הלימודים בקורס עיסוי רפואי תלוי בתוכנית הלימודים אותה יבחר הסטודנט. ניתן לבחור בקורסים הכוללים לימודי תעודה הכוללים מספר מפגשים הנמשכים לאורך כמה חודשים, ולאלו המעוניינים להעמיק בלימודים ניתן ללמוד לימודי תעודה מעמיקים יותר, הנמשכים כשלוש שנים, וכוללים אפשרות השלמה לתואר ראשון. בעת סיום הקורס יקבל הסטודנט תעודת הסמכה בהתאם לסוג הלימודים אותו הוא בחר. קורסים מסויימים מאפשרים להתחיל ולעבוד מייד בסיומם, וקורסים אחרים מתנים את קבלת התעודה בסיום סטאג'.
המעסים יכולים לבחור בשני מסלולי תעסוקה עיקריים: הם יכולים לבחור ללכת בכיוון עצמאי, ולפתוח קליניקה פרטית משלהם, והם יכולים לבחור באופציית תעסוקה של שכיר, ולהשתלב במוסדות השונים אשר עוסקים בספורט ובבריאות, או בקופות החולים השונות.