צמחי מרפא המתאימים לטיפולים הוליסטיים

בשנים האחרונות רבים מחליטים לפנות לטיפולים הוליסטיים במסגרתם עושים שימוש במגוון שיטות ריפוי כגון צמחי מרפא. אותם צמחים  הינם צמחים שניתן למצוא אותם במקומות שונים בארץ ובחו"ל המסייעים לשמירה על המצב הבריאותי. את הצמחים ניתן להוסיף גם למשקאות שונים למשל לתה. בחברות אשר אינן מפותחות נהוג לעשות שימוש בצמחי מרפא המסייעים לפתור מחלות שונות, אך גם בחברות מפותחות.

אילו צמחי מרפא ניתן למצוא?

  • אכיניצאה : כפי שהזכרנו קודם לכן, כיום בעקבות השינוי שחל בתפיסת הרפואה ניתן למצוא מגוון רחב של צמחי מרפא. כך למשל, ניתן למצוא צמח בשם אכיניצאה אשר מסייע במניעת פצעים. אגב, הצמח נחשב לאחד מהצמחים המבוקשים ביותר בארצות הברית.
  • שן הארי: מדובר בצמח המסייע לטיהור הכבד וכן מערכת העיכול. כמו כן, הצמח יכול לסייע בהורדת רמת הסוכר בדם.
  • סירפד: צמח מסוג זה מסייע לניקוי הגוף וכן סיוע בדלקות וכאבי מעיים.

צמחים סיניים

אם הזכרנו צמחים  שונים,  חשוב מאד להזכיר גם צמחים סיניים המסייעים בשיפור המצב הבריאותי. ברפואה הסינית תחום צמחי מרפא נחשב לאחד התחומים העיקריים. אנשים הפונים לטיפול ברפואה הסינית מקבלים לעיתים שילובים של צמחים שונים. על מנת לסייע לאנשים הסובלים מבעיה רפואית, חשוב מאד לדעת להתאים את הצמחים בצורה הטובה ביותר.

הרופאים הסיניים היא לדעת כיצד לשלב היטב בין צמחי המרפא השונים וכמו כן, לדעת אילו מרכיבים נחוצים כדי לבטל את תופעות הלוואי של צמח מסוים או ההפך – להגביר את פעילות הצמח.

אילו צמחים ניתן למצוא בישראל

בעקבות השינויים שחלו בתפיסת הרפואה בשנים האחרונות, ניתן למצוא כיום מגוון רחב של צמחים.

גם בישראל ניתן למצוא לא מעט צמחים  המסייעים בבעיות שונות. בארץ ניתן למצוא לא מעט מקומות אשר מגדלים את הצמחים השונים . אותם צמחים  הגדלים בארץ בתנאים מיוחדים נחשבים לאיכותיים במיוחדים ורבים עושים בהם שימוש.

  • גדילן מצוי: אחד הצמחים אשר מסייעים בפתרון בעיות רפואיות שונות הינו צמח בשם גדילן מצוי. אותו צמח היה מוכר גם  בתקופה של יוון העתיקה ומסייע לניקוי רעלים וכן סיוע בהפחתה של שומנים בדם.
  • זוטה לבנה: צמח נוסף אותו ניתן למצוא בישראל הינו זוטה לבנה. במה מדובר? מדובר בצמח הגדל בסביבה של סלעי כורכר. צמח זה נחשב לטעים וניתן להוסיף אותו למשקאות שונים בייחוד לתה. הצמח מסייע בפתרון בעיות עיכול ונשימה. במידה והנכם סובלים מבעיות נשימה, הצמח מסייע לתחושת רעננות.

ויטיניה משכרת: מדובר בצמח אשר נחשב מפורסם בהודו. בישראל הצמח נחשב לחלק מקבוצת צמחים אדפטוגנים אשר מסייעים לטיפול מפני מחלות קשות. לעיתים תוקפת אותנו מחלה זיהומית- אותה מחלה נובעת ממצב בו נגרמת חולשה בגוף אשר לא הצליח לגבור על הזיהום. שימוש בצמח מסוג זה יכול לסייע בשיפור המצב הבריאותי.