מה ההבדל בין דמיון מודרך ו- nlp?

שתי הטכניקות ברוב המקרים עוברות באותו טיפול או עוברות בדרך מקבילה לחלוטין ובצורה הדדית.  עם כל שיתוף הפעולה בין שתי הטכניקות קיים הבדל חשוב בניהם. כל שיטה נועדה לעזור במקרים מסוימים וכל שיטה תועבר למטופל בדרך אחרת.

מהו ההבדל?

דמיון מודרך – זהו תהליך העובר בדרך כלל המטופל במצב פסיבי כלומר, לרוב המטופל במצב שהוא לא יכול יותר מידי לזוז כגון שכיבה, ישיבה וכדומה, תוך כדי מצב זה המנחה מדבר אל המטופל, מעביר את מסריו ומלווה את המטופל בתהליך. 
המצב שבו המטופל נמצא הנו מצב של הרפיה, שלווה ורגיעה. זהו המצב הכי נוח לטיפול, מצב זה מביא אותנו באופן ישיר אל החלק הלא מודע שלנו, בשלב זה ניתן לתקשר עם הלא מודע וכן ליצור בו את השינוי שאנו שואפים אליו.
 

Nlp –  שיטה זו נקראת בעברית גם נל"פ (ניתוב לשוני פיזיולוגי). זוהי שיטה אקטיבית ומעשית יותר. בשיטה זו המטפל מנסה לפתור בעיות וליצור שינוי משמעותי המגיע ממקום עמוק הרבה יותר. בטכניקה זו אין שמיעה פעילה מפני שהשימוש בחושים שלנו והאופן שהמוח עובד הנו במטרה ליצור שינוי. טכניקה זו מותאמת באופן אישי לכל מטופל על ידי המנחה בעזרת שפה, קשרים, זיהוי אמונות, ערכים ועוד.

התפתחות טכניקת הנל"פ

טכניקת הנל"פ התפתחה באופן משמעותי בשנים האחרונות. עם כל הגדילה של תחום הרפואה המשלימה, הרפואה האלטרנטיבית קמו גם טכניקות הנל"פ והדמיון מודרך. כיום, אנשים אינם מסתפקים בחוות דעת של רופא אחד ונוטים לבדוק חוות דעת של רופא אחר או שיטה אחרת בתחום הרפואה. היום טכניקות טיפול בתחום ה- nlp  והדמיון מודרך הן טכניקות מאד נפוצות בקרב כל סוגי האנשים כגון נשים בהריון, ילדים צעירים, אנשים בוגרים ועוד. 
עם ההתפתחות של תחום זה נפתחו מגוון של קורסים מקצועיים המאפשרים לימודים והכשרה מקצועית על מנת היות מטפל ואיש מקצוע בתחום וכן קורסי העשרת הידע הכללי בתחום.

למי הטיפול מתאים ובאילו מקרים?  

טיפולי הדמיון מודרך וה- nlp הנם טיפולים ידידותיים שאינם כוללים כאבים ולרוב אינם כוללים מגע. הטיפול ברובו הוא בעזרת תקשורת. הטיפול מתאים לכל סוגי האנשים כמעט בכל גיל. גם אנשים ללא מחלה או קושי ממשי יכולים לגשת לטיפול ואכן יזכו לשיפור משמעותי באורח החיים שלהם. 
טיפול הנל"פ והדמיון מודרך עוזרים במקרים כגון: 
הפרעות אכילה
גמילה מהתמכרות
שינויי התנהגות מהרגלים
חוסר ביטחון עצמי ועוד. 

טכניקות אלו הוכיחו עצמן יותר מפעם אחת ומצליחות לעודד עוד ועוד אנשים להיפתח לתחום החדש ולגלות את היתרונות וההצלחות שלו.