לימודי רפואה משלימה ורפואה הוליסטית

אורח החיים בשנים האחרונות עבר שינוי משמעותי. כיום אנחנו חשופים לשלל מחלות  ודברים אחרים אשר משפיעים על החיים. על מנת לחיות בצורה טובה הגוף שלנו זקוק  לדלק- אורח החיים המודרני לא ממש מספק לגוף את הדלק החיוני ולכן אנשים מתלוננים על  חולשה ומחלות, מה משפיע על המצב הבריאותי שלהם.  כיום בעקבות מהפכת הבריאות אשר נכנסה לחיינו אנשים מקפידים יותר על דברים הנכנסים  להם לגוף. אם פעם היינו רגילים לאכול אוכל תעשייתי, הרי כיום רבים מקפידים לאכול אוכל  בריא יותר כזה הכולל שלל פירות וירקות ואינו כולל שומן. 

 מהי רפואה משלימה

 אם כך, אורח החיים המודרני לא מסייע לאנשים להתגבר על מחלות אלא רק גורם לשורה  של מחלות נוספות. על מנת לעצור את המחלות, רבים פנו בשנים האחרונות לענף רפואה  משלימה המאפשר ריפוי באמצעות דרכים אחרות אותן מציעה הרפואה הרגילה. אותה  רפואה משלימה הביאה לחיינו לא מעט שיטות ריפוי הכוללת התאמת התזונה בהתאם לסוג  הדם, שימוש בצמחי מרפא ועד לכלים אחרים המאפשרים לרפא את הגוף. לימודי רפואה משלימה מבוססים על הנחה כי הגוף מקבל כלים טבעיים המאפשרים לו לרפא את עצמו.  שימוש בצמחי מרפא ושלל שיטות אחרות מסייעות לגוף להחלים. בניגוד לרפואה  הקונבנציונלית הפותרת את הבעיה במתן תרופות, הרפואה המשלימה מסייעת לאדם  להתגבר על מחלות באמצעות שינוי אורח החיים- כך למשל על ידי הפחתת סוכר וקפאין ניתן  להקנות הרגלים בריאים יותר. בניגוד לאורח החיים המודרני בו הכל מתנהל במהירות כאשר  זה מגיע לרפואה משלימה יש לגלות סבלנות. 

 מה כוללים לימודי רפואה משלימה 

 היות ורבים פונים כיום לקבלת טיפולים במגוון שיטות של רפואה משלימה, זה רק היה עניין  של זמן עד שמכללות יציעו לקהל הסטודנטים לימודי רפואה משלימה. במסגרת הלימודים  ,   הסטודנטים פועלים בהתאם לעקרונות הרפואה המשלימה אותם הם רוכשים. הלימודים  כוללים תוכנית לימודים רחבה במיוחדת המאפשרת לסטודנטים לצבור ידע רב בכל הקשור  לרפואה משלימה. מה למשל? רפואה סינית, שימוש בצמחי מרפא, דמיון מודרך ,שימוש  בפרחי באך.  

במה ניתן לעבוד אחרי הלימודים 

 אמנם לימודים בתחום לא ממש מפותחים כמו במקומות אחרים ( כמו ארצות הברית), אבל  עדיין נעשתה התקדמות משמעותית וכיום רבים פונים למסלול לימודים כזה. כמו כן, כיום  קופות החולים מציעות לצד הרפואה הקונבנציונלית טיפולי רפואה משלימה מה שמגדיל את  אפשרויות התעסוקה סטודנטים אשר סיימו את לימודיהם יכולים להשתלב בעבודה בקופות  החולים השונות ולהציע ללקוחות טיפולים. כמו כן, אפשרות אחרת בסיום לימודי רפואה  משלימה,  היא לפתוח קליניקה פרטית. פתיחת קליניקה פרטית מאפשרת לבוגרים להציע  את שירותיהם באופן פרטי במקום בו הם יכולים לטפל באנשים ביחידות. עבור מטופלים  רבים מדובר באפשרות נוחה למדי- אפשרות להגיע לקליניקה ולקבל טיפול פרטי.