יצירת מציאות טובה מהרגעים הכי קשים

האמנם העולם כולו נגדו? דבר ידוע הוא שאדם שרואה את העולם כאילו כל העולם נגדו, במוקדם ובמאוחר ייצור לעצמו את המציאות הזו, גם אם היא לא היתה קודם, בעזרת מחשבותיו או במבטיו העויינים לסביבה שמייצרים עויינות חוזרת, כל אלו עובדות ידועות, גם ידוע שמי שרק מבקר את הסובבים אותו מהר מאד יימצא את עצמו שאף אחד לא מוכן לסבול את נוכחותו או שרק אנשים כמותו מוכנים להיות איתו. למה אני מעמיקה בכל העובדות הלא נעימות הללו, כי הכללים הללו עובדים בדיוק באותה מידה גם להתנהגות ההפוכה.

יש כאלו שרואים טוב בכל מצב…

כלומר: אם אדם רואה את הטוב בכל מצב, המצב בדרך כלל יהפוך לטוב יותר, כי הוא מפיץ סביבו נעימות, אהבה, ציפייה לטוב, הוא משדר שהוא מצפה לטוב, ומחייך והעולם מחייך אליו בחזרה. עד כאן לא ממש מהפכה, נכון? הכל די ידוע.

אז אני ארחיק ואוסיף שהמפרגנים, האופטימיסטים שיש להם מילה טובה בכל מצב, ותמיד מחפשים את הטוב, ותמיד מוצאים את הטוב בכל מצב, יימצאו תמיד דלתות פתוחות במקום שאחרים רואים דלת סגורה, אנשים יעשו למענם מעל ומעבר.

מה קורה ברגעי האכזבות, והכעס?

האם ברגעים הקשים הכי שחורים, אתה מסוגל לשנות את הנאחס… המאיים בהשתלטות עויינת על מחשבותייך, שעסוקות בכעס, ואכזבה ועוד חברים דומים. ולהתחיל להודות על הדברים שכן עובדים בחייך? על הדברים שיש לך? על הכל טוב שכבר השגת?
"למי זה טוב תשאלו אותי?" "בשביל מה ?" בא לי להיות בחוויה הרעה הנוכחית…
כן בא לי לתת להשתלטות עויינת של החוויה המעצבנת הזו לגבור, ומה בא אז, עוד חוויה רעה יותר, וכך כל היום הופך לסרט רע, שאתה מצטער שיצאת מן המיטה.

אז, איך יוצאים מזה?

תשאלו אותי: "למה להכריח את עצמי או את עצמך לראות את הטוב, באותו רגע?"
כי זה משנה את כל התסריט של המשך היום, כי כשאתה נמצא בהכרת תודה,
על כל הטוב שכבר יש לך, מגיע אלייך עוד טוב, אלוהים שומע אותך ורוצה להעניק לך עוד.
"וכשאני מקטר? הוא לא שומע שרע לי?" הוא שומע ! הוא אומר אמן !
אם אתה אומר ש"החיים בזבל…" הוא אומר אמן ! ונותן לך עוד ממה שביקשת או אמרת.
אם אתה אומר "תודה על כל השפע שיש לי" ומנסה באמת להתחבר לשפע שיש היום ברשותך,"תודה על הבריאות הטובה שיש לי", אתה מחובר, לכל השפע והטוב שהודית עליו, והוא הולך ומתגבר כל הזמן.
אבל עכשיו מייד תגידו אבל לאחר חוויה שלילית, לא בא לי לנסות להלחם ב…כעס ואכזבה
(רוע המשתלט). או.קי. אז אל תתפלא שבא אלייך עוד רע!

אימון אישי של הכרת התודה על הטוב שיש כרגע
אין דבר יותר עוצמתי וחשוב דווקא ברגע זה, כשהרוע מכריז על כוונת השתלטות נחרצת. להיזכר בכח: בכל הטוב יש לך בחיים, בכל האנשים שאוהבים אותך, בכל ההצלחות שכן עבדו, בכל מה שראוי להודות עליו,

היכולת להכיר תודה, מאד חשובה ויכולה ליצור לך חיים שהם טובים עבורך, כדאי לזכור תמיד שכל דבר שאנו עוסקים בו אנו מקבלים עוד ממנו, ואם אנחנו מודים על הטוב שיש, אנו מקבלים עוד טוב, להודות עליו. ממש מכפילים אותו.