הכל על רפואה משלימה

רפואה משלימה היא שם כולל למגוון רחב של טיפולים אלטרנטיביים. בסיסה של הרפואה המשלימה הוא הגישה ההוליסטית. הגישה ההוליסטית טוענת כי יש קשר ישיר בין גופינו לבן הנפש שלנו, וכתוצאה מכך מצבנו הפיזי, הוא ביטוי למצבנו המנטלי והרגשי. הרפואה המשלימה כוללת מגוון שיטות טיפול. בין השיטות קיימות שיטות העושות שימוש במגע, שיטות אנרגטיות, מנטליות ואמצעים נוספים כמו דיקור וצמחים טבעיים. הרפואה המשלימה משתמש במגוון הטיפולים ביחד, והכל במטרה לשנות את המצב המנטלי והרגשי ובכך להשפיע גם על המצב הפיזי של גופינו בהתאם לגישה ההוליסטית שטוענת שבין מצב הגוף ומצב הנפש קיים קשר ישיר.

סוגי שיטות הטיפול ברפואה המשלימה

בתחום שיטות המגע של רפואה משלימה קיימים טיפולים כמו:  שיטות עיסוי שונות, שיאצו, טווינא, רפלקסולוגיה ועוד מגוון של טיפולי מגע שונים. בתחום האנרגטי והמנטלי: דמיון מודרך, הילינג ורייקי, וביופידבק. כמו כן גם הרפואה הסינית נחשבת כחלק מהרפואה המשלימה וכוללת טיפולים הכוללים מגע, דיקור, תזונה וצמחי מרפא סיניים. קיימות מגוון שיטות רבות הנכללות כשיטות טיפול של הרפואה המשלימה. מרבית השיטות דוגלות במתן טיפולים טבעיים מחומרים טבעיים בלבד. כמו כן השיטות דוגלות ברפואה ההוליסטית תומכות בתהליכי מודעות עצמית, מנקודת מבט שריפוי אמיתי יתאפשר כאשר המטופל ישנה את דפוס המחשבה שגרמה לבעיה. עם זאת ישנן שיטות שאינן מחייבות טיפול על פי הרפואה ההוליסטית, כמו לדוגמה כתף קפואה שמוגבלת בטווח תנועה בגלל כאבים. הרפואה המשלימה יכולה לטפל נקודתית בבעיית הכתף גם ללא התייחסות הוליסטית.

האם ניתן להשתמש ברפואה משלימה כאלטרנטיבה לרפואה המערבית?

רפואה משלימה אינה יכולה להחליף את הרפואה המערבית וכמו כן גם זו לא מטרתה. מאחר והיא נחשבת כרפואה הוליסטית, היא אינה עושה שימוש בכימיקלים תעשייתיים אגרסיביים, ולכן גם אינה מתאימה למצבי חירום בהם נדרש טיפול מידי באמצעים שכאלו. היא אינה מיועדת לטיפולים מצילי חיים מסוג זה, אך היא בהחלט יכולה להאיץ תהליכי ריפוי והחלמה ממצבים שכאלו כמו טיפולים אחרי ניתוח, הקלה על כאבים ואיחוי של הפצעים. הרפואה המשלימה יכולה להשתלב בצורה מעולה עם הרפואה הקונבציונלית במצבים שונים ולשם כך היא מיועדת. יחד עם השילוב, ישנם מצבים בהם הרפואה המשלימה יכולה להחליף את הרפואה הקונבציונלית. דוגמא היא למצבים המוגדרים כבעיות כרוניות שלרפואה המערבית אין מענה יעיל עבורן. מקרים כמו כאבי ראש, כאבי גב, הפרעות במהלך השינה, בעיות של מערכת הנשימה ובעיות שונות בעיכול הן דוגמאות למקרים בהן הרפואה המשלימה היא הטיפול המתאים.

סוד הצלחת הרפואה המשלימה

הרפואה המשלימה נמצאת יעילה עבור מגוון רחב של אנשים ברחבי העולם, וזהו אחד מסודות ההצלחה הגדולים שלה. כמו כן היא מוצאת פתרונות יעילים לטיפול במצבים שונים אשר הרפואה המערבית אינה מצאה פתרונות יעילים לטיפול בהם.