בריאות הפה וטיפול הוליסטי

רופא שיניים הוליסטי

רופא שיניים הוליסטי הוא רופא שנוקט בגישה הוליסטית וטבעית יותר לטיפול בשיניים. רופאים אלה מנסים להימנע משימוש בחומרים הדנטליים המסורתיים ובמרכיבים כמו פלואוריד, כספית וכימיקלים אחרים. רופא שיניים הוליסטי בוחר להתמקד באדם כמכלול.

רופאי שיניים הוליסטיים רבים מעודדים הסרת סתימות אמלגם שעשויות מכספית, בגלל הסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים שקשורים לחומרים אלה. כספית היא עופרת רעילה שיכולה בקלות לחלחל לגוף.

רופאים אלה לוקחים את טיפול השיניים צעד אחד קדימה על ידי טיפול במספר נושאים כגון תזונה, אורח חיים וטיפולי שיניים קודמים, בעיקר כשמדובר בטיפול לשם שיקום הפה.

על תזונה נכונה לבריאות הפה

ישנם מזונות שנחשבים למזונות-על כי בכוחם לשמור על בריאות השיניים והחניכיים. כמו שוקולד מריר שמסייע להקשחת האמייל שמכסה את השיניים בזכות המרכיב CBH שהוא מכיל; גבינה (ועדיף גבינת צאן שקל יותר לעכל מגבינות מחלב פרה), שבכוחה להילחם בשחיקה שגורמת החומציות לשיניים (לכן, לאחר הארוחה מומלץ מאוד לקנח עם פרוסת גבינה כדי לנטרל את החומציות שהכילו המזונות שאכלתם); דג שומני כמו סלמון שמכיל סידן שמגן על החניכיים והשיניים מפני מחלות. וויטמין D שעוזר לגוף לקלוט את הסידן שקיבל הגוף לאחר ארוחת הדגים; תפוזים, שיכולים להאט את מחלת החניכיים בשל הוויטמין C שמפחית את הדלקת בחניכיים ומחזק את כלי הדם ואת רקמות החיבור.

עובדות

רופאי שיניים הוליסטיים נדרשים לאותה רמת השכלה כמו רופאי השיניים ברפואה המערבית המסורתית. רוב רופאי השיניים ההוליסטיים לומדים גם צורות שונות של רפואה אלטרנטיבית, כגון היפנוזה, דיקור סיני, רפלקסולוגיה והומיאופתיה.

רופאי שיניים הוליסטיים מאמינים שבריאות השיניים והחניכיים של האדם יכולה להשפיע על הבריאות הכללית. ואמנם, דלקת חניכיים היא מחלת חניכיים אשר נקשרת לבעיות בריאות אחרות, כי היא יכולה לגרום לדלקת שעלולה להיות גורם מתרים למחלות לב.

יתרונות

רופאי שיניים הוליסטיים בודקים יחד עם המטופלים שלהם את האפשרות לערוך שינויים בתזונה ובאורח החיים שישפיעו על בריאות השיניים והחניכיים שלהם. זה לא חדש שהשיניים שלנו תלויות במינרלים שונים, כגון סידן, זרחן ואבץ.

רופאי שיניים הוליסטיים מציעים גישה פחות פולשנית ויותר טבעית לרפואת השיניים. למשל, יש שיטות הוליסטיות שכוללות עיסוי של כפות הרגליים על מנת לעזור למטופל להירגע בזמן שהוא יקבל את טיפול השיניים.

ביקור אצל רופא שיניים הוליסטי הוא בדרך כלל פחות מלחיץ, כי רופאים אלה נוקטים בצעדים שונים כדי לוודא שהמטופלים שלהם חשים בנוח בעת הטיפול.

גורמי סיכון

יש הטוענים כי קיימים כמה גורמי סיכון שקשורים ברפואת שיניים הוליסטית בהשוואה לרפואת שיניים מסורתית. עם זאת, לכל רופא שיניים הוליסטי יש גישה שונה, וחלקם עדיין משתמשים בטיפולים מסורתיים, כמו הרדמה מקומית.

תפיסות מוטעות

קיימות דעות מוטעות רבות על רופאי שיניים הוליסטיים. יש אנשים שמאמינים שרופאים אלה לא יכולים לטפל כראוי בבעיות שיניים או לספק למטופל את שיקום הפה הנדרש, כמו רופא השיניים המסורתי. ההבדל העיקרי הוא שרופאי שיניים הוליסטיים משתמשים בחומרים שונים, שלפי אמונתם הם בטוחים יותר לסתימות, להלבנת שיניים ולניקוי הפה. רופאי שיניים הוליסטיים רבים מציעים מגוון רחב של שירותים שכוללים הרדמה, רפואת שיניים קוסמטית, אורתודנטיה, ואפילו תוספי תזונה שיסייעו לבריאות הפה.

רופאי שיניים הוליסטיים לא מתנגדים לרפואת השיניים המסורתית, ולמעשה רובם הם רופאים מסורתיים שעברו הסבה לרפואת שיניים הוליסטית.